Fredag.

..... 2012-10-05 @ 10:09:00
 
Satt och målade lite på min nya tavla igår. Den ser fortfarande lite sned och felvriden ut tycker jag men jag jobbar på det. Jag blir så inne i de bilder jag målar/ritar att jag måste ta en paus för att verkligen studera dem. Ett tips är att ställa sig framför spegeln med tavlan,.. det hjälper en att de bilden från en annan vinkel och man upptäcker (ibland ganska självklara) fel. Näsan ser ju exempelvis ganska sned ut men det ska jag jobba på.... och jag har ännu inte bestämt mig angående om hon faktiskt ska ha en mun eller inte. Men det får jag jobba på ikväll... nu blir det en effektiv pluggdag med uppsatsskrivande och bokläsning. 

Era kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback


Jag startade från början denna blogg för att dela med mig av mitt skapande, men det har visat sig att jag inte riktigt kunnat hålla mig till ämnet då jag även brinner mycket för fotografi och natur. Så här finner ni alltså en blandning av min vardag, mitt fotograferande, målande och min kärlek till naturen som den biolog jag är.


RSS 2.0